Ewa Jusis

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Szczeciński, specjalność kliniczna. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych Seksuologii Klinicznej – Opiniowanie, Edukacja, Terapia na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.  Odbyła kurs z terapii schematów. Pracuje głównie z dziećmi i młodzieżą oraz udziela wsparcia i psychoedukacji rodzicom, przeprowadza diagnozę psychologiczną.
Swoje doświadczenie zdobywała pracując w przedszkolach specjalistycznych, terapeutycznuych i integracyjnych. W trakcie pracy zawodowej zdobywała wiedzę w zakresie m. in., diagnozowania i wydawania opinii psychologicznych niezbędnych w dalszych etapach diagnostycznych w poradniach i centrach psychologiczno pedagogicznych. Cennym doświadczeniem było dla niej wspieranie rodziców w trakcie całościowego procesu diagnozy związanego z wszelką dokumentacją i omówieniem zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach specjalistycznych .
Obecnie pracuje z dziećmi i młodzieżą w szkole integracyjnej. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwojowymi- takimi jak: Autyzmem w tym z zespołem Aspergera, zaburzeniami neurologicznymi – Afazja, zaburzeniami zachowania, niepełnosprawnościami intelektualnymi, niepełnosprawnościami ruchowymi oraz zagrożeniem niedostosowania społecznego. Wspiera także dzieci i młodzież neurotypową, szczególnie w przypadkach zachowań ryzykownych, lękowych, trudnościach adaptacyjnych, emocjonalnych i relacyjnych oraz o niskiej samoocenie.
Posiada szkolenie Trenera Umiejętności Społecznych i aktywnie pracuje z grupami dzieci rozwijając ich kompetencje emocjonalno- społeczne. Szczególnym obszarem zainteresowań jest obserwacja, diagnoza i opiniowanie. W dalszym ciągu rozwija swoje umiejętności na szkoleniach specjalistycznych. Obecnie studia z zakresu seksuologii pomagają jej zrozumieć rozwój człowieka oraz rozwinąć umiejętności opiniowania i diagnozy, edukacji i wsparcia. Odbyła kursy: Praca z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem terapii schematów, Psychoterapia poznawczo – behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą, mindfulness dla dzieci. W trakcie pracy koncentruje się na zbudowaniu relacji indywidualnej opartej na zaufaniu i empatii oraz w przypadku wsparcia rozwoju i procesie diagnostycznym dzieci i adolescentów również na odpowiedzialnej i rzetelnej współpracy z rodzicami.